උතුර දකුණ යා කරන ඩග්ල‍ස්ගේ-ඩලස්ගේ පාලම

Posted on September 26, 2009



යාපනය කොළඹ මාර්ගයේ ලංගම බස් ධාවනය නොවේ. ඒ වෙනුවට ඇත්තේ ඉන්ටර්සිටි බස් ය. ගාස්තුව රු දෙදහස ඉක්මවයි. බස් ඇත්තේ කිහිපයකි (ආගිය අය කියන්නේ ගණන හතරක් පහක් පමණ බව ය). ඒවා සියල්ල අයිති අපට ආරංචි වූ ආකාරයට ඩග්ලස් දේවානන්ද ට ය.

උතුරේ වසන්තය උදාව ඇත්තේ කාටදැයි එයින් පෙනේ‍.

ඇත්තටම හූල්ලන්නට හේතුවක් නැත. මෙම මුදලෙන් තවත් දොල පිදේනි දීමට වාහන අයිතිකරුට සිදුව ඇති බවට කැට ඕනෑ නැත. ලංකාවේ වැඩ වෙන්නේ ඒ ආකාරයට ය.

ඇමරිකාවේ වුවත් එහෙම ය. ඒ නිසා ප්‍රශ්නයකුත් නැත.

මේ සෙල්ලම මුලින්ම පටන්ගෙන ඇත්තේ දේශප්‍රෙමී ජනතා සංගමය පවසන ආකාරයට ඇමරිකාවේ ය. ඒ කතාවට අනුව බරක් ඔබාමාගේ දේශපාලන හිතවතෙකුට එක් ප්‍රාන්තයක සිට තවත් ප්‍රාන්තයකට මෙසේ බස් එකක් යෙදවීමේ තනි අයිතිය ලබා දී තිබේ. ඒ දේශපාලන හිතවත්කම් වලට ය.

බැසිල් පදිංචිව සිට ඇත්තේ ඉන් එක් ප්‍රාන්තයක ය. අනෙත් ප්‍රාන්තයේ පදිංචිව ඉද ඇත්තේ ඩලස් ය. දෙන්නා‍ටම ලැබී ඇති මේ අත්දැකීම දෙන්නා එකතු වී ලංකාවේ අත් හදා බලා තිබේ. ඇමරිවේත් එහෙම නම් ලංකාවේ කළාට මක්ක වෙනවාද යන්න ඔවුන් මතු කරන ප්‍රශ්නයයි.

උතුරේ වසන්තය බාර ගත්තේ බැසිල් ය. එහි ගමනාගමනය අයිති තවමත් ඩලස්ට ය. මේ සියල්ල  උතුරේ පවත්වන ඉදිරි මැතිවරණයකදී පැවරීමට නියමිතව ඇත්තේ ඩග්ලස්ට ය. එවන් වටපිටාවක දැන් යොදා ඇති වැඩ පිළිවෙල අනාගතය බලා යොදා ඇති එකකි. කොහොමටත් ඩග්ලස්ට උරුමවන්නට තියෙන දෙය දැන් දුන්නහම එක අතකට මක්ක වෙනවා ද? බැසිල් හා ඩලස් අහන ප්‍රශ්නයත් ඒක යයි කියා ද කණින් කොණින් ආරංචි වෙයි.

ඇමරිකාවේ පුරවැසියන් රජයේ කටයුතු මෙහෙයවන විට ඇමරිකාවේ විදිහට වැඩ සිදුවීම බලාපොරොත්තු විය යුතු එකකි.

අප‍ යාප‍නයේ බස් සේවය පිළිබද තොරතුරු අනාවරණය කරගත්තේ යාපනයට මෑතකදී ආගිය කෙනෙකුගෙනි. සමහරු ඉරිසියාවට බොරු කියන නිසා මෙහි ඇත්ත නැත්ත දැනගැනීමට අපිදු කැමැත්තෙන් සිටිමු.

උතුරු දකුණු ජනයා යා කරන පාලම නම් පටන් ගත් තැනම හබක් බව පෙනේ.

එක් කොඩ්යක් ඇති කළ හැකි වුවද මේ විදිහට එක් රටක් බිහි කිරීම නම් සිහිනයක් පමණක් වනු ඇත.

Posted in: Uncategorized