බෞද්ධයින්ගේ පංච මහා බලවේගය නැතහොත් අනුකුලක පහ

Posted on August 31, 2009



මිනිසුන් නානාප්‍රකාර වනවිට බෞද්ධයින්ට නානාප්‍රකාර නොවී සිටිය නොහැකි ය. මේ නානාප්‍රකාර බෞද්ධයින් එක ගොඩක ලා සැළකීම යුතු නැත. ඒ නිසා ම නිසි වර්ගීකරණයක් කළ යුතු යැයි ‍අපට දැනිණ.

සමහර බෞද්ධයින්ට ආගම පුංචි ගනුදෙනුවකි. බෝධි පූජාවක් කොට බෝ ගසේ කොඩියක් එල්ලා මලක් පහනක් හදුන්කූරක් පත්තුකොට විභාග සමත්වීමක් ලෙඩ දුකකට පිළියමක් වැනි කුමක් හෝ පුංචි පහේ වාසියක් පැතීමෙන් ඔවුන්ගේ ආගම අවසන් වේ. එහෙත් පෝයදාට පන්සල් යාමත් පන්සලට සලාක දානය සැපයීමත් වැනි ආවතේව ද ගෙදර දොර මලින් හා පහනින් බුදුන් පිදීම ද ඔවුහු ජීවිතයේ පුරුද්දක් ලෙස කර ගෙන යති.

සමහර බෞද්ධයින්ට ආගම පුංචි ආභරණයකි. කාටත් පෙනෙන්නට පෝයට සිල් අර ගැනීමත් විලාසිතාවක් ලෙස භාවනා කිරීමත් තමන් ලබා ඇති මාර්ග ඵල ගැන කාටත් දැන ගන්නට සැළැස්වීමත් ඔවුන් අතින් ඉටුවේ. ඔවුන්ගේ බලාපොරොත්තුව සිල්වත් බව පෙන්වා සමාජයෙන් ලැබෙන ලාභයක් භුක්තිවිදීම ය.

තවත් බෞද්ධයින් පිරිසකට එය තමන්ගේ බහුතර අනන්‍යතාවය පෙන්වීමට අවස්ථාවකි. තමන්ගේ වාහනයේ බුදුන්ගේ දේශයයි ස්ටිකරයක් අලවා ගෙන ‍බෞද්ධ කොඩියක් ගේ ඉදිරිපිට එල්ලා ගෙන පුලුවන් නම් බුදු පිළිමයක් හන්දියේ තනවා නැතිනම් වැඩ කරන ආයතනය තුළ රදවා හැකි හැම තැනකම පෙරහැර පවත්වා බණ පින්කම් සංවිධානය කොට බෞද්ධාගම වඩාත් නිවැරදි යයි සංවාදද පවත්වා ජයටම බෞද්ධාගම වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නේ මොවුහු ය. ඔවුන්ගේ අභිලාෂය තමන්‍ නියෝජනය කරන්නේ වඩාත් ජනප්‍රිය වඩාත් ප්‍රකට වඩාත් නිවැරදි දේ යයි කියා ඒ තුළින් තමන්ට නැති අනන්‍යතාවයකට උරුමකම් කීම ය.

හතරවෙනි පිරිස බෞද්ධාගම සළකන්නේ තම ජීවිතය එලිය කර ගත හැකි තවත් එක් මාර්ගයක් ලෙස ය. ඔවුන් ආගම ගැන කියවන්නට ලැදි දැනගන්නට කැමති පිරිස ය. ආගම දෙස විචාරශීලීව බලන්නට ඒ අයට වුවමනා ය. ඔවුන් ආගම අල්ලා ගන්නට හදන්නේ මනසිනි. එහෙත් ඒ තව කෙනෙකුට කියා ලකුණු දමා ගැනීමට නොවේ. තමන්ගේ මග සකස් කර ගැනීමට ය.

පස්වෙනි පිරිස බෞද්ධාගම සළකන්නේ තමන්ගේ ඒකායන ජීවන මග ලෙස ය. ඔවුන් වල්වැද ආරණ්‍ය වාසීව බවුන් වඩමින් විමුක්තිය ලබා ගත හැකි මං සොයති.

ඉතින් මේ සියල්ල එක ගොඩට ලා සැළකීම වැරදි ය. බෞද්ධාගම සම්බන්ධයෙන් පමණක් නොව වෙන ඕනෑම ආගමක් සම්බන්ධයෙන් ද මෙය සත්‍යය වේ. වෙනත් ලෙසකින් කියන්නේ නම් මේ පංච මහා බලවේගය හැම ආගමක් මතවාදයක් සම්බන්ධයෙන් ද දැක ගත හැකි විභේදනයකි.

මින්මත්තට කෙනෙකු තමන් අහවල් ආගමෙ යනුවෙන් හදුන්වා දෙන විට ඒ ආගමෙ කවර අනුකුලකයේ දැයි පෙරලා ප‍්‍රශ්න කර දැන ගැනීම වඩා ණැනවත් ය. යහපත් ය. එවිට ගනුදෙනුව හා කතාබහ පහසු වනු ඇත.

මේ අප පාඨකයින්ගේ ශරීර හිතසුව පිණිස අප විසින් ගෙනෙන පුළුල් වැඩ සටහනක තවත් එක් කොටසකි.

Posted in: Uncategorized