කැඩපතට හසු නොවුනු උපහාසය හා අපහාසය වෙන් කරන බෙදුම් රේඛාව

Posted on April 23, 2009



බෝ අක්කාට සිදුවූ අකාරුණිකත්වයක් ගැන දිග හෑල්ලක් සහිත බ්ලොග් සටහනක් දැක්කෙමි. ඒ කැඩපත බ්ලොග් අඩවියේ ය. ඒ සටහනෙන් කියා තිබුනේ Beyondframe ගේ රෙදි ගැලවී ඇති බව ය.

මම උපහාසයට කැමැත්තෙමි. යම් දුර්වල කමක් අලජ්ජී කමක් උපහාසයට ලක් කිරීමෙන් මම විනෝදයක් ද ලබමි. ඇත්තටම ආයතනයක වේවා, සමාජයක වේවා, පුද්ගලයෙකුගේ වේවා දියුණුව සැළසීමට උපහාසයට විශාල භූමිකාවක් රග පෑ හැකි ය.

කවරෙකු හෝ මා උපහාසයට ලක් කරන්නේ නම් ඊට ද මා කැමති ය. මට එයින් උගත හැකි බැවිනි.

උපහාසය හා අපහාසය වෙන්වන්නේ සියුම් ඉරකිනි. මේ නිසා සමහරු මේ දෙක පටලවා ගනිති.

(ඇත්තටම සිනහව සම්බන්ධයෙන් සංස්කෘතයේ විශාල වචන සංඛ්‍යාවක් යෙදේ. උපහාසය හා අපහාසය ඉන් දෙකක් පමණකි. හාස, මන්දහාස, අනුහාස, අවහාස, පරිහාස, සංහාස, අට්ටහාස, හසිත, ස්මිත, මන්දස්මිත, ස්මය, උත්ස්මය, විහාස, විහසිත, විහසන, මන්දහාස්‍ය, හාස්‍ය, ප‍්‍රහසිත, ප‍්‍රහාස ආදී වශයෙනි. මේ ඔක්කොම ගැන ලිව්වොත් කැඩපතගේ මොළය කොළොප්පන් විය හැකි නිසා අපි මුලින් කී වචන දෙක පමණක් සළකා බලමු)

මා උපහාසයට කැමති ඉන් සාධනීය යමක් වන බැවිනි. එහෙත් අපහාසය එසේ නොවේ. එය නිශේධනීය ය.

අපහාස කරන්නා බොහෝවිට බොරුව ද පරුෂ වචනය ද භාවිතා කරයි. උපහාසයේ මේ දෙක ම නැත.

දෙකින්ම අපේක්ෂා කරන්නේ ලක්ව තැනැත්තා දෙකේ කොළයට දැමීමට වුව ද උපහාසයේ අපේක්ෂාව ඔහු ඉන් ගොඩ ගැනීම ය. අපහාසයේ අපේක්ෂාව ඔහු ඉන් විනාශ කිරීම ය. ඒ සඳහා භාවිතා කරන මෙවලම්වලින් මොළය ඇත්තෙකුට මේ දෙකේ වෙනස හඳුනා ගත හැකි ය.

මම මගේ බ්ලොග් අඩවිය තුළ සහෝදර බ්ලොග් කරුවන්ට අපහාස වනු දැකීමට අකැමැත්තෙමි. එහෙත් ඔවුන් උපහාසයට ලක් වනු දැකීමට මගේ අකමැත්තක් නැත.

එසේ වුවද උපහාසය හා අපහාසය අතර වෙනස හඳුනා ගැනීමට මට වුව ද නොහැකි වන අවස්ථා තිබෙන්නට පුලූවන. ඒ සඳහා අවශ්‍ය තොරතුරු මා සතුව නොතිබීම ඊට හේතු විය හැකි ය. සමහරවිට පරෙස්සමින් සමහර ප‍්‍රතිචාර කියවීමට වෙලාවක් නොමැතිවීම ද එයට හේතු වන්නට පුලූවන. මේ බ්ලොග් අඩවිය මගේ වෘත්තියට අයිති නැත. මා මෙය කර ගෙන යන්නේ පුද්ගලික වැඩ පවා අතපසු කරගනිමිනි. ඒ නිසා මගෙන් වන අතපසුවීමක් හිතාමතා කරන ලද අපරාධයක් ලෙස නොසළකනු ඇතැයි අපේක්ෂා කරමි.

ඉදිරියටත් මේ අඩවිය උපහාසයට විවෘත ය!

ඒ කවරෙකුවත් අපහාසයට ලක් කිරීමේ අරමුණින් නොවේ. තිබෙන තත්වයේ සාධනීය වෙනසක් අපේක්ෂාවෙනි.

Posted in: Uncategorized